فهرست
تماس با مدیریت

اگر می‌خواهید مستقیم با مدیریت صحبت کنید، می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید.

00
برندگان Game Awards 2024 اعلام شد، نگاهی جامع به افتخارات و جزئیات برگزیدگان

برندگان Game Awards 2024 اعلام شد

17 دسامبر 2024
0 نظر

مراسم سالانه Game Awards 2024 با معرفی برترین‌های صنعت بازی‌های ویدئویی در شب گذشته برگزار شد. این مراسم که به عنوان مهم‌ترین رویداد جوایز بازی شناخته می‌شود، علاوه بر معرفی برترین بازی‌های سال، نمایش‌های ویژه‌ای از عناوین آینده و دستاوردهای خلاقانه صنعت بازی را ارائه کرد. در ادامه، جزئیات و برندگان اصلی این رویداد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مراسم سالانه Game Awards 2024 با معرفی برترین‌های صنعت بازی‌های ویدئویی در شب گذشته برگزار شد.

برنده بازی سال: Astro Bot

بازی Astro Bot از استودیوی Team Asobi توانست جایزه ارزشمند «بازی سال» را از آن خود کند. این بازی با طراحی‌های نوآورانه، گیم‌پلی تعاملی و قابلیت سرگرم‌کننده خود، در صدر لیست بازی‌های منتخب قرار گرفت. علاوه بر این، Astro Bot جوایز زیر را نیز به دست آورد:

بهترین کارگردانی بازی

بهترین طراحی هنری

بهترین بازی خانوادگی

بازی Astro Bot از استودیوی Team Asobi توانست جایزه ارزشمند «بازی سال» را از آن خود کند.

دیگر برندگان مهم در دسته‌های اصلی

بهترین بازی اکشن: Black Myth: Wukong

این عنوان از استودیوی Game Science با تلفیق افسانه‌های چینی و گیم‌پلی سریع، جایزه بهترین بازی اکشن را تصاحب کرد. منتقدان از گرافیک بالا و سیستم مبارزه جذاب آن تمجید کرده‌اند.

این عنوان از استودیوی Game Science با تلفیق افسانه‌های چینی و گیم‌پلی سریع، جایزه بهترین بازی اکشن را تصاحب کرد.

بهترین نقش‌آفرینی: Metaphor: ReFantazio

این اثر از استودیوی Atlus با داستانی عمیق و طراحی هنری چشمگیر، یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های سال بود. Metaphor: ReFantazio نه تنها در داستان‌سرایی بلکه در طراحی مبارزات نوآورانه نیز توانست توجه بازیکنان و منتقدان را جلب کند  .

این اثر از استودیوی Atlus با داستانی عمیق و طراحی هنری چشمگیر، یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های سال بود.

بهترین موسیقی: Final Fantasy VII: Rebirth

دنباله محبوب از سری Final Fantasy به لطف موسیقی متن فراموش‌نشدنی و طراحی صوتی بی‌نظیر، جایگاه نخست را در این دسته کسب کرد.

دنباله محبوب از سری Final Fantasy به لطف موسیقی متن فراموش‌نشدنی و طراحی صوتی بی‌نظیر، جایگاه نخست را در این دسته کسب کرد.

بهترین طراحی صدا: Senua’s Saga: Hellblade II

با بهره‌گیری از صداهای فضاسازی‌شده برای ایجاد تجربه‌ای کاملاً غوطه‌ور، این بازی در بخش طراحی صدا پیشتاز شد.

با بهره‌گیری از صداهای فضاسازی‌شده برای ایجاد تجربه‌ای کاملاً غوطه‌ور، این بازی در بخش طراحی صدا پیشتاز شد.

بهترین بازی مستقل: Balatro

Balatro، ساخته‌شده توسط یک تیم مستقل کوچک، توانست با ترکیب خلاقانه مکانیک‌های کارتی و عناصر روگ‌لایک، جایزه بهترین بازی مستقل را کسب کند. این موفقیت نشان‌دهنده ارزش خلاقیت در صنعت بازی‌سازی است  .

Balatro، ساخته‌شده توسط یک تیم مستقل کوچک، توانست با ترکیب خلاقانه مکانیک‌های کارتی و عناصر روگ‌لایک، جایزه بهترین بازی مستقل را کسب کند.

بازی‌های تأثیرگذار

بازی Neva جایزه «بازی‌های تأثیرگذار» را به دست آورد. این بخش به بازی‌هایی تعلق می‌گیرد که پیام‌های اجتماعی یا فرهنگی مهمی را انتقال می‌دهند. Neva با روایت قوی و پرداختن به مسائل اجتماعی، این جایزه را تصاحب کرد .

بازی Neva جایزه «بازی‌های تأثیرگذار» را به دست آورد.

بازی‌های ورزشی و استراتژی

بهترین بازی ورزشی/مسابقه‌ای، EA Sports FC 25، که با مکانیک‌های بهبود‌یافته خود موفق شد تجربه‌ای بی‌نقص از ورزش‌های مجازی ارائه کند.

بهترین بازی استراتژی/شبیه‌سازی، Frostpunk 2 که با عمق استراتژی و روایت داستانی برجسته‌اش به این افتخار دست یافت.

هترین بازی استراتژی/شبیه‌سازی، Frostpunk 2 که با عمق استراتژی و روایت داستانی برجسته‌اش به این افتخار دست یافت.

جوایز ویژه

بهترین اقتباس، Fallout

اقتباس تلویزیونی از بازی معروف Fallout توانست در این بخش به دلیل وفاداری به دنیای بازی و جذب مخاطبان جدید، برنده شود.

اقتباس تلویزیونی از بازی معروف Fallout توانست در این بخش به دلیل وفاداری به دنیای بازی و جذب مخاطبان جدید، برنده شود.

موردانتظارترین بازی، Grand Theft Auto VI

جدیدترین عنوان از سری GTA به دلیل پیش‌نمایش‌های هیجان‌انگیز و تبلیغات گسترده، جایزه «موردانتظارترین بازی» را کسب کرد  .

جدیدترین عنوان از سری GTA به دلیل پیش‌نمایش‌های هیجان‌انگیز و تبلیغات گسترده، جایزه «موردانتظارترین بازی» را کسب کرد  .

دسته‌بندی‌های جدید و نوآوری‌ها

برای اولین بار، جایزه‌ای به نام “Game Changer” معرفی شد. این جایزه به دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی در صنعت گیم تعلق گرفت و امسال به یک کارآفرین در این حوزه اهدا شد که فرصت‌های شغلی جدیدی برای توسعه‌دهندگان مستقل فراهم کرد.

در بخش نوآوری در دسترسی‌پذیری نیز، بازی Prince of Persia: The Lost Crown با طراحی‌هایی که تجربه بازی را برای افراد دارای محدودیت‌های جسمی و حسی آسان‌تر کرد، برنده شد  .

بازی Prince of Persia: The Lost Crown با طراحی‌هایی که تجربه بازی را برای افراد دارای محدودیت‌های جسمی و حسی آسان‌تر کرد، برنده شد  .

جمع‌بندی مراسم Game Awards 2024

مراسم امسال نشان داد که صنعت بازی‌های ویدئویی همچنان به رشد خلاقانه و تأثیرگذاری اجتماعی ادامه می‌دهد. از افتخارات بازی‌های بزرگ مانند Astro Bot و Final Fantasy VII: Rebirth گرفته تا نوآوری‌های مستقل نظیر Balatro، همه و همه گویای تنوع و پویایی این صنعت هستند.

این مراسم علاوه بر جوایز، فرصت‌های تازه‌ای برای نمایش عناوین موردانتظار آینده فراهم کرد و بار دیگر تأثیر بی‌چون‌وچرای بازی‌های ویدئویی را به عنوان یک رسانه قدرتمند فرهنگی و هنری به نمایش گذاشت.

سوالات متداول درباره مراسم Game Awards 2024 

۱. مراسم Game Awards 2024 چه زمانی و کجا برگزار شد؟

این مراسم در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۴ در لس‌آنجلس برگزار شد و به‌صورت زنده از چندین پلتفرم دیجیتال مانند یوتیوب، توییچ و شبکه‌های تلویزیونی پخش شد  .

۲. کدام بازی جایزه «بازی سال» را کسب کرد؟

بازی Astro Bot موفق شد عنوان بهترین بازی سال 2024 را از آن خود کند. این بازی همچنین در دسته‌های «بهترین طراحی هنری» و «بهترین بازی خانوادگی» نیز برنده شد .

۳. بازی‌های مستقل چه نقشی در این مراسم داشتند؟

بازی‌های مستقل در سال ۲۰۲۴ عملکرد برجسته‌ای داشتند. Balatro به‌عنوان بهترین بازی مستقل شناخته شد، و نشان داد که عناوین کوچک‌تر نیز می‌توانند در مقابل بازی‌های AAA موفق عمل کنند  .

۴. برترین بازی نقش‌آفرینی چه بود؟

Metaphor: ReFantazio، محصول استودیوی Atlus، جایزه بهترین بازی نقش‌آفرینی را به دلیل داستان عمیق و طراحی منحصربه‌فرد خود دریافت کرد .

۵. بازی‌های موردانتظار آینده کدام هستند؟

در این مراسم، Grand Theft Auto VI به‌عنوان موردانتظارترین بازی سال آینده معرفی شد. این انتخاب ناشی از تبلیغات گسترده و تیزرهای هیجان‌انگیز این عنوان بود .

۶. چه نوآوری‌هایی در مراسم امسال معرفی شد؟

برای اولین بار جایزه “Game Changer” به تقدیر از دستاوردهای اجتماعی در صنعت گیم اختصاص یافت. همچنین، در بخش «نوآوری در دسترسی‌پذیری»، بازی Prince of Persia: The Lost Crown به دلیل طراحی‌هایی برای کمک به بازیکنان با محدودیت‌های جسمی و حسی، مورد تحسین قرار گرفت  .

محمد مستوفی 0 مقاله منتشر کرده است

در اینجا درباره آخرین فناوریهای حوزه دیجیتال برای‌تان خواهم نوشت. ما سعی می‌کنیم بیشتر به عمق اخبار برویم و بهترین تحلیل ها با دسته بندی که نیاز شما به دانستن و با خبر شدن را پاسخگو باشد، ارائه دهیم. در این مسیر خوشحال می‌شویم بازخورد شما از مطالب‌مان را بشنویم. با ما در تماس باشید و در این مسیر ما را یاری کنید.

مقالات مشابه

نظرات

تعامل و گفتگو با کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *